Alexandre Magnin
Contact: amagnin(at)naturalstep.ca
As a Senior Associate with The Natural Step Canada, Alexandre assists communities, businesses and organizations in strategic sustainability planning. He has delivered dozens of capacity building workshops and various presentations on The Natural Step Framework.
Alexandre is currently working on a product sustainability assessment tool for the Co-operators, Canada’s largest insurance co-operative, and supporting Pratt & Whitney Canada in the implementation of its sustainability strategy. Recently, he also helped the City of Rivière-du-Loup in its integrated community sustainability planning and facilitated a training program in Quebec on behalf of Rio Tinto Alcan. Other clients include the National Film Board of Canada, Edmonton International Airport, City of Ottawa and City of Gatineau, among others.
Before joining The Natural Step Canada in 2008, Alexandre managed ViralGames, a web-marketing agency that he created in 2000, working with major businesses such as Coca-Cola, Microsoft, AOL, and Electronic Arts.
Alexandre has a degree in civil engineering and he graduated in 2007 from the Swedish Master’s program, Strategic Leadership Toward Sustainability (based on The Natural Step Framework).
Alexandre works in both official languages.
Alexandre Magnin, Conseiller sénior en développement durable
En tant que conseiller en développement durable, Alexandre assiste les communautés, les entreprises et les organisations dans leur planification stratégique pour un mode de développement durable. Il a animé des dizaines d’ateliers et de présentations sur la démarche The Natural Step.
Alexandre travaille actuellement sur un outil destiné à évaluer le niveau de durabilité des produits d’assurance de la compagnie Co-operators et aide Pratt & Whitney Canada à mettre en place sa stratégie de développement durable. Récemment, il a également aidé la Ville de Rivière-du-Loup dans son initiative communautaire de vision et de planification à grande échelle vers la durabilité et animé un programme de formation pour le compte de Rio Tinto Alcan au Québec. Alexandre compte également parmi ses clients passés l’Office National du Film du Canada, les Aéroports Internationaux d’Edmonton, la Ville d’Ottawa et la Ville de Gatineau.
Avant de rejoindre The Natural Step Canada en 2008, Alexandre dirigeait l’agence webmarketing ViralGames qu’il a créé en 2000 et avec laquelle il travaillait pour des grands comptes tels que Coca-Cola, Microsoft, AOL, Electronic Arts, etc.
Alexandre possède un diplôme d’ingénieur en travaux publics et il a été diplômé en 2007 du mastère suédois Strategic Leadership Toward Sustainability (basé sur la démarche The Natural Step).
Alexandre travaille dans les deux langues officielles.